EN

منو

بلاگ برکت

عدم انضباط در گزارش‌دهی یک خطای شتاب‌دهنده است.

چهارشنبه 13 شهریور 1398 / مترجم: محمدرضا میر /

عدم انضباط در گزارش‌دهی یک خطای شتاب‌دهنده است.

این قسمت بخش سوم از مجموعه برداشت‌هایی است که برگرفته از 50 مصاحبه عمیق طی دو سال گذشته و 126 پاسخ به پرسشنامه‌ای است که اخیرا انتشار یافته است. به منظور درک بهتر فرآیند و روش بکار گرفته شده برای این یافته‌ها، بخش شتاب‌دهنده‌ی منضبط را مطالعه فرمایید.

یافته‌ها:

  • جمع‌آوری داده‌ها از استارتاپ‌ها به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. انگیزه مناسبی وجود ندارد که قدرت کافی جهت کنترل بنیان‌گذاران داشته باشد که به مرحله بعدی از مسیر استارتاپ خود نروند و شتابدهنده‌ها را به حال خود باقی گذارند.
  • 42% از تمام شتاب‌دهنده‌ها با گزارش‌دهی استارتاپ‌ها مشکل دارند. 30% از آنها اغلب پس از پایان یافتن برنامه به این مشکل برمی‌خورند و 28% هم در حین برنامه و هم در پایان برنامه با این مشکل مواجه هستند.

 

  • بین تعداد استارتاپ‌هایی که هر شتاب‌دهنده در برنامه به خود اختصاص می‌دهد و تعداد شتاب‌دهنده‌هایی که برای گزارش‌دهی مشخص شده‌اند وجود دارد و این چالشی اساسی است. نیمی از شتاب‌دهنده‌هایی که کمتر از 20 استارتاپ یا برنامه را می‌پذیرند، هیچ مشکلی با گزارش‌دهی را عنوان نکرده‌اند. در حالیکه 60% از شتاب‌دهنده‌هایی که بین 30 تا 100 استارتاپ / برنامه را به خود اختصاص می‌دهند، این مشکل را اعلام داشته‌اند.
  • به نظر می‌رسد مشکلات گزارش شده به دلیل فقدان یک سیستم مناسب جهت جمع‌آوری معیارهاست، با علم به اینکه معیارهای درست برای ردیابی هر نوع استارتاپ بر اساس مدل تجاری و مرحله‌ای که در آن هستند کدام است و عدم انضباط بنیان‌گذاران که قادر به برآورده کردن این درخواست نیستند.

ملاحظات:

  • اغلب بنیانگذاران، کسب‌وکارهای مستعد یا افراد فنی حرفه‌ای هستند، و عدم مهارت هرگز در بین دلایل اصلی شکست استارتاپ‌ها نبوده است. بلکه توانایی‌های اجرایی دلیل این شکست‌ها است که در اغلب موارد ناشی از فرآیندها و سیستم‌های مسئولیت داخلی است. همچنین نقش یک شتاب‌دهنده این است که به استارتاپ کمک کند اجرای بهتری داشته باشد. گزارش‌دهی بخش ضروری مسئولیت‌پذیری است (نه فقط بخش خارجی، بلکه برای شتاب‌دهنده) و همینطور در بین اعضای تیم به صورت داخلی حائز اهمیت است.
  • بنابراین انضباط در گزارش‌دهی باید حین تسریع / آماده‌سازی برنامه آغاز شده و حین تسریع قراداد / توافقنامه اجرایی گردد. جدای از اینکه آیا شتاب‌دهنده در شرکت سرمایه‌گذاری نقدی داشته است، گزارش‌دهی باید به عنوان یک اولویت اصلی در ایجاد تعالی اجرایی در نظر گرفته شود.

"استارتاپ‌ها بر چالش بعدی بسیار متمرکز هستند، و معیارهای گزارش‌دهی در رده‌های پایینی لیست اولویت آن‌ها قرار می‌گیرد."
متیو فورمن، شتاب‌دهنده تجاری از ایالت پورتلند

  • مسئولیت‌پذیری باید ابتدا درک شود و سپس اجرایی گردد. گزارش‌دهی شکلی از انعکاس / تمرکز است که در ایجاد یک شرکت سالم و مسئولیت‌پذیر حیاتی است. عدم انعکاس یا تمرکز یا اولویت‌بندی، تنها منجر به مشکلات بالقوه بین استارتاپ / شتاب‌دهنده‌ها نمی‌شود، بلکه بین بنیان‌گذاران یا افراد تیم هم می‌تواند مشکلاتی را ایجاد نماید. این نشانه اغلب با عدم مسئولیت‌پذیری درون تیم ارتباط مستقیم دارد.

منبع:

https://metabeta.com/articles/disciplined-accelerators/lack-of-reporting-discipline-is-most-often-the-accelerators-fault/

 

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران

هنوز نظری برای این پست ثبت نشده

ارتباط با برکت

چنان‌چه سوالی از ما دارید علاوه بر ایمیل و شماره تماس از طریق فرم تماس روبرو می‌توانید با ما در ارتباط باشید. اگر صاحب یک طرح سرمایه‌گذاری در زمینه کسب‌و‌کارهای نوین هستید، می‌توانید طرح خود را برای شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌های موسسه دانش‌بنیان برکت ارسال کنید. کارشناسان این مجموعه‌ها بعد از مطالعه طرح با شما جلسه خواهند گذاشت یا به شرکایی که می‌توانند بهتر کنارتان باشند،‌ معرفی خواهید شد.

لیست شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه موسسه دانش‌بنیان برکت:

www.barkatventures.com/apply