لوگوی مؤسسه دانش بنیان برکت نسخه وبسایت

تولید نانوکامپوزیت فوق سبک سیمانی

تولید نانوکامپوزیت فوق سبک سیمانی

بیان مسأله

دریچه‌های چدنی به دلیل استحکام، قابلیت ریخته‌گری آسان، تولید در اشکال متنوع، دسترسی به ماده اولیه و قابلیت شناسایی با دستگاه‌های فلزیاب، همواره گزینه‌ای پرمصرف برای درپوش کانال‌های فاضلاب، گاز و برق Manhole بوده‌اند. با این حال، نقاط ضعفی مانند پتانسیل بالای سرقت (بر اساس آمارها، 240،000 دریچه فاضلاب در پکن در سال 2004، 10،000 دریچه در کلکته در سال 2004 و 7،500 دریچه در اهواز در سال 1401 به سرقت رفته است)، وزن سنگین و زنگ‌زدگی در محیط‌های مرطوب باعث شده تا ضرورت یافتن جایگزین برای آن در کل دنیا افزایش یابد.

دانشنامه

نانوکامپوزیت فوق سبک سیمانی چیست؟

نانوکامپوزیت سیمانی، ماده‌ای نوین در صنعت ساختمان، با مقاومتی در حد فولاد و مزایایی همچون وزن سبک، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، غیرقابل سرقت، جایگزینی ایده‌آل برای مصالح سنتی محسوب می شود.

نانوکامپوزیت فوق سبک سیمانی
ویژگی‌های دریچه‌های نانوکامپوزیت
  • ضد سرقت
  • سبک: 30% وزن کمتر
  • طول عمر بالا: حداقل 65 سال عمر مفید
  • تحمل گرما و سرما: کارایی مناسب از 55-1100 درجه
  • قیمت مناسب: 20 تا 15% ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه
  • مقاوم در برابر اشتعال، خوردگی، رطوبت و اسیدیته
کاربردهای نانوکامپوزیت فوق سبک سیمانی

معرفی شرکت

نام: شرکت دانش‌بنیان راد یاوران سروش (رادیس)

محل استقرار: شهرک صنعتی عباس‌آباد

تاریخچه فعالیت:

  • شروع تحقیقات از سال 1393
  • شروع فعالیت تجاری با سرمایه‌گذاری 900 میلیون تومانی مؤسسه دانش‌بنیان برکت در سال 1397

محصولات: 6 خط تولید فعال دریچه نانوکامپوزیت فاضلاب و سنگ دال، وزنه ورزشی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، هندریل و گاردریل و …

آخرین دستاورد:

  • جذب 115 میلیارد تومان سرمایه از شرکت بورسی کیسون، یکی از بزرگترین صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی کشور
  • افزایش فروش به 80 میلیارد تومان در سال 1402 از 65.5 میلیارد تومان در سال 1401 
  • تولید ماهانه 1500 تن نانوکامپوزیت سیمانی
  • تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کالای ورزشی ایرانی در وب‌سایت دیجی کالا

شرکت رادیس (راد یاوران سروش) یکی از استارت‌آپ‌های صنعتی مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف می‌باشد که زمینه تخصصی فعالیت آن توسعه و ساخت مصالح عمرانی پیشرفته و دانش‌بنیان است. این شرکت فعالیت‌های تحقیقاتی خود را از سال 1393 شروع و  در سال 1397 به صورت رسمی به ثبت رسیده است. در حال حاضر نزدیک به صد نفر نیرو در واحدهای مختلف رادیس مشغول به کار می‌باشند. محصولات این شرکت با دو برند رادیس و رادیس فیت به فروش می‌رسند. این شرکت در تلاش است تا با تبدیل‌شدن به یک استارت‌آپ استودیو صنعتی، سبد محصولات و شرکت‌های زیرمجموعه خود را تکمیل نماید. این شرکت در حال حاضر 6 خط تولیدی فعال دارد که از این بین 5 خط تولیدی به صورت داخل سازمانی و 1 خط تولیدی به صورت برون‌سپاری در حال فعالیت می‌باشند.

رادیس فیت و تبدیل شدن به اولین برند پر فروش ورزشی ایرانی

شرکت رادیس با ورود به صنعت محصولات ورزشی و تولید وزنه های ورزشی نانوکامپوزیت سیمانی (دمبل و صفحه هالتر و … ) و ایجاد شبکه فروش قوی در سطح کشور توانست جایگاه خود در بازار ورزش کشور را تثبیت کند. محصولات ورزشی این مجموعه در بازار ایران با برند رادیس فیت توزیع می شوند. این شرکت با انعقاد قرارداد فروش با بزرگترین مهره های بازار خرده فروشی کشور من جمله دیجی کالا، اسنپ مارکت و شرکت ماف پارس (فروشگاه های هایپراستار) توانست محصولات ورزشی خود را با کمترین واسطه و مناسب ترین قیمت به دست مصرف کنندگان نهایی برساند. زیرساخت تولیدی قوی و ظرفیت تولیدی بالا، تکنولوژی پیشرفته مصالح و همچنین طراحی جذاب و حرفه ای محصول و از همه مهم تر قیمت اقتصادی محصولات ورزشی این برند از اصلی ترین موارد استقبال محصولات ورزشی رادیس فیت بود. در آخرین به روز رسانی انجام شده در سایت دیجی کالا، در دسته بندی مربوط به سفر و ورزش، برند رادیس فیت  به عنوان اولین برند ورزشی محبوب و پرفروش ایرانی معرفی گردیده است.

شرکت رادیس فیت به عنوان اولین شرکت موفق در طرح استارت آپ استودیو رادیس در مرحله جذب سرمایه مستقل و جدا شدن از شرکت مادر می باشد. شرکت رادیس فیت در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید ماهانه 100 تن انواع وزنه ورزشی را دارا می باشد. ورود به بازار دستگاه های ورزشی تعاملی با استفاده از گیمیفیکیشن و همچنین راه اندازی خط تولید خارج از ایران از برنامه های توسعه ای این شرکت می باشد.

رادیس و کیسون

شرکت کیسون از بزرگترین و شناخته شده ترین شرکت های عمرانی کشور است و موضوع فعالیت آن تشابهات بسیاری با مزیت رقابتی رادیس دارد. شرکت رادیس با جذب سرمایه از شرکت کیسون به دنبال دستیابی به چند هدف استراتژیک خود می باشد.

بازار محصولات نانو کامپوزیت در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری روبرو بوده است. تقاضای فزاینده برای این محصولات، رادیس را بر آن داشت تا برای پاسخگویی به این نیاز، ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. با این حال، این امر به تنهایی با منابع مالی موجود امکان‌پذیر نبود. جذب سرمایه از شرکت کیسون، شرایط ایده‌آلی را برای رادیس فراهم کرد. این سرمایه‌گذاری نه تنها منابع مالی لازم برای افزایش تولید را تامین می‌کند، بلکه از تجربه و تخصص کیسون نیز بهره‌مند خواهد شد. با جذب این سرمایه و افزایش تولید، رادیس دورنمای روشنی برای آینده خود ترسیم می‌کند. این شرکت مصمم است با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، حجم تولیدات خود را جهت نیل به اهداف زیر به 3 برابر میزان فعلی افزایش دهد.

برنامه آتی: طرح توسعه

  • ورود به بازار صادراتی: به کمک سرمایه گذار جدید با کسب هفت بار عنوان صادرکننده نمونه خدمات فنی و مهندسی
  • ورود گسترده تر به بازار مسکن و عمرانی: با 200 میلیارد تومان حجم پروژه های بالقوه آتی
  • عرضه اولیه سهام و ورود به بازار سرمایه: در یک افق 4ساله با تسهیل گری سرمایه گذار جدید
  • استارت آپ استودیو صنعتی رادیس: ایجاد فضای بهره برداری از تجربه های انباشته برای کسب کارهای نوپا

دیدگاه‌ها بسته شده است