EN

منو

بلاگ برکت

دستگاه‌های تنفسی مورد نیاز بیماران کرونایی بومی سازی شدند

سه شنبه 20 اسفند 1398 / /

دستگاه‌های تنفسی مورد نیاز بیماران کرونایی بومی سازی شدند

به گزارش روابط عمومی موسسه دانش‌بنیان برکت، حسنعلی حق شناس مدیر توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های موسسه دانش بنیان برکت با اعلام این خبر افزود: یکی از مهم‌ترین تجهیزات اکسیژن رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ است که باتوجه به پیشرفت بیماری در این بیماران از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاراه به دستگاه اکسیژن‌ساز افزود: تولید این دستگاه در داخل به دلیل وارداتی بودن کمپرسور آن و مسائل تحریمی با مشکل مواجه شده بود و از طرفی مراکز بیمارستانی و درمانی نیاز مبرمی به این محصول داشتند. موسسه دانش بنیان برکت و شرکت زیست تجهیز دانش پویا هم از مدت‌ها قبل به دنبال بومی سازی این کمپرسور بودند و با تلاش مجدانه نیرو‌های متخصص داخلی در یکی از شرکت‌های واقع در اصفهان این کمپرسور به طور کامل بومی سازی و تولید شد.

حق شناس با اشاره به سرمایه گذاری موسسه دانش‌بنیان برکت برای تولید انبوه این محصول افزود: در حال حاضر با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی صورت گرفته، به صورت ٣ شیفت این محصول در حال تولید است و قیمت آن هم حدود ۴ میلیون تومان ارزان‌تر از نمونه‌های معمولی خارجی است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد دیگر این شرکت ادامه داد: دستگاه بای پپ هم محصول دیگری است که برای بیماران کرونایی کاربرد دارد و علاوه بر اکسیژن رسانی، به طور خودکار عمل دم و بازدم را هم انجام می‌دهد. 

تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز و بای پپ برای اولین بار در کشور

وی در خصوص زمان ورود این محصول به بازار هم گفت: این دستگاه از ابتدای سال 1399 به طور کاملا بومی سازی شده و با امکانات بسیار بالاتر نسبت به نمونه‌های مشابه تولید می‌شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز و ۵ دستگاه بای پپ دراین مجموعه تولید می‌شود.

تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز و بای پپ برای اولین بار در کشور

وی افزود: هر دو دستگاه بالاترین استاندارد‌های اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هم را کسب کرده‌اند و با استقبال بسیار خوب تیم‌های پزشکی و درمانی نیز روبرو شده اند.

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران

هنوز نظری برای این پست ثبت نشده

ارتباط با برکت

چنان‌چه سوالی از ما دارید علاوه بر ایمیل و شماره تماس از طریق فرم تماس روبرو می‌توانید با ما در ارتباط باشید. اگر صاحب یک طرح سرمایه‌گذاری در زمینه کسب‌و‌کارهای نوین هستید، می‌توانید طرح خود را برای شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌های موسسه دانش‌بنیان برکت ارسال کنید. کارشناسان این مجموعه‌ها بعد از مطالعه طرح با شما جلسه خواهند گذاشت یا به شرکایی که می‌توانند بهتر کنارتان باشند،‌ معرفی خواهید شد.

لیست شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه موسسه دانش‌بنیان برکت:

www.barkatventures.com/apply